Retouren & Herroeping
Ruilen en retouren is makkelijk bij Thermokleding.nl
Ruilen
Is uw aankoop niet helemaal naar wens? Omruilen kan gratis bij Thermowear!
Wil je na het passen toch liever je thermokleding een maatje groter of kleiner? Of wil je toch een ander product (met minimaal dezelfde waarde)? Dan kan u de "verkeerde" producten makkelijk retourneren. Hoe het retourneren werkt leest u hieronder. U geeft op de retourbon (in uw pakket) aan naar welk product en maat u wil ruilen en wij zorgen voor de rest. Je betaalt geen retourkosten.
Retouren
Wettelijk heeft u 14 dagen te tijd om uw product zonder opgaaf van reden te ruilen of te annuleren. Bij Thermowear is die periode maar liefst 60 dagen! U kunt de producten, binnen 60 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden ruilen of retourneren. Omruilen voor een ander artikel van minimaal dezelfde waarde als het retourartikel is gratis bij Thermowear! Maar let op: een artikel even passen voor de maatvoering is iets anders dan een artikel dragen tijdens een langere periode.
Wilt u ruilen voor een artikel van lagere waarde of wilt u geen nieuw artikel ontvangen? Dan betaalt u €3,95 als bijdrage in de kosten van de retourzending (als u gebruik maakt van ons platform). U hoeft bij het postkantoor niets te betalen, dit bedrag zal automatisch worden ingehouden op de retourbetaling. Regelt u de retourzending zelf? Dan staat u zelf in voor de kosten daarvan. Wanneer u de retour zelf regelt ontvangt u het volledige aankoopbedrag retour.
Hoe stuur ik iets retour?
VANUIT NEDERLAND
- U kan uw pakket terugsturen via ons eigen retourplatform (https://thermokleding.returnista.nl/). Hier maakt u in 3 eenvoudige stappen een retourlabel aan. Via de locator ziet u waar u het pakket kan afgeven. Kostprijs van ons retourplatform € 3,95. Dit bedrag wordt van uw totale orderbedrag afgetrokken en teruggestort.
- U kan ook kiezen om uw pakket op eigen kosten terug te zenden naar ons magazijn. U staat dan zelf in voor de verzendkosten. Indien u zelf instaat voor de kosten van de retourzending krijgt het volledige aankoopbedrag teruggestort op uw rekening. U kan het pakket retour sturen naar onderstaand adres.
Retouren Thermowear
Schoterhoek 2
2441 LD Nieuwveen
Schrijf altijd uw eigen adres als afzender op de doos; u bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
VANUIT BELGIË
- het terugsturen vanuit België kan via onze eigen platform (https://thermokleding.returnista.nl/). In 3 eenvoudige stappen maakt u een retourlabel aan. via de locatiewijzer ziet u waar u het pakket kan afgeven. https://thermokleding.returnista.nl/. Kostprijs van ons retourplatform € 3,95. Dit bedrag wordt van uw totale orderbedrag afgetrokken en teruggestort.
- U kan ook kiezen om uw pakket op eigen kosten terug te zenden naar ons magazijn. U staat dan zelf in voor de verzendkosten. Indien u zelf instaat voor de kosten van de retourzending krijgt het volledige aankoopbedrag teruggestort op uw rekening. U kan het pakket retour sturen naar onderstaand adres.
Retouren Thermowear
Schoterhoek 2
2441 LD Nieuwveen
Schrijf altijd uw eigen adres als afzender op de doos; u bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Hoe verpak ik de gepaste kleding?
Vouw de ongebruikte artikelen, inclusief alle labels en kaartjes netjes op en steek ze in de onbeschadigde, originele verpakking. Verpak de artikel(en) in een stevige doos. Op deze manier kunnen we voorkomen dat de artikelen tijdens het transport beschadigd raken. Voeg het retourformuliertoe aan uw zending.
Wat betaalt Thermowear u terug?
Thermowear vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Thermowear aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Makkelijk retourneren, gebruik onze goedkope retourservice:
Indien u gebruik heeft gemaakt van onze retourservice (https://thermokleding.returnista.nl/) betaalt u een kleine bijdrage in de verzendkosten van € 3,95. Dat is een stuk voordeliger dan het zelf te moeten regelen.
Retour zelf regelen = zelf betalen:
U kunt zelf kiezen hoe u uw bestelling aan ons terugstuurt. Dat mag via DPD, PostNL, UPS, etc.. Als u zelf de retourzending regelt, dan moet u even contact opnemen voor een ander afleveradres. De kosten voor deze retourzending betaalt u zelf. U krijgt dan wel het volledige aankoopbedrag (incl alle kosten terugbetaald op uw rekening)
Wat doen wij met uw retourzending?
Zodra uw retourzending bij ons binnenkomt zal deze worden nagekeken. Mochten er problemen zijn met de status van een geretourneerd artikel, dan hoort u dat uiteraard van ons.
Gewassen, beschadigde of incomplete producten en verpakkingen worden niet teruggenomen.
Retour proces kort samengevat:
- Lees het retourformulier (zit bij je bestelling).
- Wij ontvangen en checken de retour ontvangen artikelen.
- Alle artikelen in orde? U ontvangt het bedrag van de artikelen + eventueel betaalde verzendkosten van de bestelling retour op uw bankrekening (minus €3,95 als u gebruik maakt van onze retourservice).
- Wilt u andere artikelen ontvangen, maar u wilt niet opnieuw via de webshop de bestelling plaatsen? Dan kunnen wij de omruiling voor u verwerken, dat is geen probleem. Houdt u er alleen wel rekening mee dat omruilen op deze manier minimaal 5 werkdagen langer duurt omdat wij eerst uw retourzending moeten afwachten.
Belangrijk: los geknipte producten, producten zonder originele verpakking, producten zonder originele kaartjes er aan vast, gewassen producten, gedragen producten, vieze producten en defecte producten worden niet teruggenomen.
Klachten
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: [email protected]. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Herroeping
Let op: deze bladzijde is niet voor retouren of omruiling van uw bestelling.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen, conform het herroepingsrecht, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na ontvangst van uw complete bestelling.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het onderstaande formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping : Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Wij betalen u kosteloos terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht (m.u.v. Klarna, en creditcard betalingen), tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Formulier om uw bestelling te herroepen (Niet voor omruilen of normale retouren)
Graag dit formulier invullen en aan ons retour sturen, wanneer u de koop wilt ontbinden. U krijgt van ons informatie over het terugzenden van het product.
GEGEVENS WEBWINKEL
Thermowear
Schoterhoek 2
2441 LD Nieuwveen
[email protected]
ONTBINDING DOOR CONSUMENT
Ik deel u hierbij mede dat ik onze overeenkomt betreffende de verkoop van de volgende goederen ontbindt:
Product:
Besteld op of ontvangen op*:
GEGEVENS CONSUMENT
Naam:
Adres:
Handtekening (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum:
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
U kunt ons ook een e-mail sturen voorzien van bovenstaande informatie en de melding dat u wilt herroepen. U ontvangt dan de gegevens voor het terugzenden via de e-mail.